Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır

İçeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sunmak ve trafiği analiz etmek için çerezler kullanıyoruz. Sitemizi kullanımınızla ilgili bilgileri ayrıca sosyal medya, reklamcılık ve analiz iş ortaklarımızla paylaşabiliriz. İş ortaklarımız, bu bilgileri kendilerine sağladığınız veya hizmetlerini kullanırken topladıkları diğer bilgilerle birleştirebilir.

Haberler

14.03.2022

LGS S​ürecinde Duygu Düzenleme ve Sınava Hazırlık Nasıl Olmalı?

8. sınıf öğrencilerimiz ve aileleri, "LGS S​ürecinde Duygu Düzenleme ve Sınava Hazırlık" konulu çevrim içi seminerde Uzman Klinik Psikolog Özge Gündoğdu Güzelcan ile bir araya geldi.

LGS S​ürecinde Duygu Düzenleme ve Sınava Hazırlık Nasıl Olmalı?

8. sınıf öğrencilerimiz ve aileleri, "LGS S​ürecinde Duygu Düzenleme ve Sınava Hazırlık" konulu çevrim içi seminerde Uzman Klinik Psikolog Özge Gündoğdu Güzelcan ile bir araya geldi.

Sınav kaygısı, motivasyon, sınav anında dikkat edilmesi gereken noktalar, nefes çalışmaları ve düşünme pratikleri üzerine öğrencilerimizle önemli bilgiler paylaşan Güzelcan, düzenli ve sistemli çalışmanın yanında başarısızlıklara odaklanmaktan çok, başarılara odaklanmanın önemini vurguladı.

Konuşmasında sınav kaygısını düzenleme yollarına ilişkin ​öğrencilerimizle bazı ipuçları paylaşan Güzelcan, "Düşünceleri yeniden yapılandırma yoluna gidin. Gerçekçi düşünmeye odaklanın. Bir program oluşturun ve kas gevşetme egzersizleri ile nefes çalışmaları yapın.Kendinize uygun bir etkili ders çalışma sistemi oluşturun ve uygulayın.​" dedi. ​

"Kaygı düzeyi olması gerekenin üzerine çıkıp yoğun bir hâle gelmesi durumunda iyi bir performans ortaya koymak mümkün değildir."
Çabanın önemine dikkat çeken Güzelcan şunları söyledi: "Başarı, genel potansiyele bağlı olarak sabit ve değişmez değildir. Başarı, çabayla orantılı olarak değişebilir. Nasıl bir sporcu düzenli antrenman yapmak ve önemli bir yarış veya maç öncesi kampa girmek durumundaysa öğrenciler de düzenli ve verimli antrenmanla/akademik çalışmayla kondisyon kazanabilirler. Çaba, kontrol gücü sağlar! Hayatın karşımıza çıkardığı her zorlayıcı duruma olamasa da kendi süreçlerimize kontrolümüz mümkündür."

Kaygı hissinin, dozunda olmak kaydıyla, motivasyon ve performans açısından önemine ​de ​değinen Güzelcan, kaygı düzeyinin olması gerekenin üzerine çıkıp yoğun bir hâle gelmesi durumunda iyi bir performans ortaya koymanın mümkün olmadığını dile getirdi. 

LGS'ye girecek öğrencilerin aile içinde edilen sohbetlerde ilk gündem maddesinin sınav olduğunu, süreçte ebeveynlere de büyük sorumluluk düştüğünü söyleyen Güzelcan, "Anne ve babaların bu süreçte de çocuklarının geleceği ile ilgili kaygı duymaları ve onlar için en iyisini istemeleri çok doğal. Ancak sınav performansının çocuğunuzun sadece bir yönü olduğunu unutmayın. Sınavlar sadece bilgiyi ölçer, çocuğunuzun değerini değil. En önemlisi de sınav performansı hayat başarısını garanti etmez.​" dedi. 

Ebeveynler LGS Sürecindeki Gençlere Nasıl Yaklaşmalı?
Bu stresli dönemde "Ebeveynler Gençlere Nasıl Yaklaşmalı?" sorusu karşısında ebeveynlerin dikkat etmeleri gerekenleri anlattı.

  • Şu okulu kazanman lazım. Sana verdiğimiz emekleri boşa çıkarma., Bizi mahcup etme. vb söylemler çocukların kaygısını ve kaygıya bağlı hata yapma ihtimalini arttıracaktır. 
  • ‘Sınav sonucun ne olursa olsun seni seviyorum, yanındayım ve bu asla değişmeyecek.’ gibi koşulsuz sevgi ve güven verici söylemler yatışmalarına, sakin ve iyi performans sergilemelerine yardımcı olacaktır.
    Olumlu ve çözüme dair yapıcı bir dil kullanmaya çabalamak önemlidir. 
  • Sınav sonucu açıklanan çocuğunuza ‘Kaç yanlışın var?’, ‘Kaçıncı oldun?’, ‘Ortalama kaç?’, ‘Falancanın kızı/oğlu ne yaptı?’ diye sormak yerine ‘Nasılsın?’, ‘Şu kadar doğru yapmışsın.’, ‘Sonucunla ilgili nasıl hissediyorsun?’, ‘Birlikte değerlendirme yapmak ister misin?’, ‘Neye ihtiyacın var?’, ‘Sana nasıl yardımcı olabiliriz?’ demelisiniz. 
  • Duygular bulaşıcıdır. Çocuğunuzun sınavla ilgili duygularını regüle etmesini/düzenlemesini istiyorsanız önce siz sınavla ilgili kendi duygularınızı regüle etmelisiniz/düzenlemelisiniz.
  • Sınavı önemseyen ve emek veren gençler, heyecanlarına bağlı olarak gergin, öfkeli, zorlayıcı tavırlar sergileyebilir.
  • Sakin kalmaya, duygularını anlamaya ve kapsamaya, yanında olmaya, motive etmeye çalışın.
  • Çocuğunuzu takdir e​tmeyi ihmal etmeyin. Kendini tanıyan, kendine güvenen ve dayanıklı çocuklar yetiştirmenin yolu çocuklara bir ayna gibi yolunda giden alanları yansıtmaktan ve takdir etmekten geçer.





Merhaba
Soru ya da önerilerinizi yazabilirsiniz.
kapat